Practica, in unele aplicatii care folosesc convertizor de frecventa, este instalarea unui bypass care sa permita motorului sa opereze chiar si atunci cand convertizorul se opreste sau intampina dificultati in ceea ce priveste alimentarea cu tensiune electrica.
In acest articol, vom explora istoria solutiilor cu bypass, precum si avantajele si dezavantajele folosirii unei astfel de metode.
Daca doriti sa discutati direct cu unul dintre inginerii Gyromatic despre ce tip de convertizoare de frecventa aveti nevoie, va rugam sa ne contactati la:
Soseaua Iasi – Tg. Frumos, km 10.
Istoria bypass-ului
Primele bypass-uri folosite cu un convertizor de frecventa au aparut la finalul anilor 1970 si inceputul anilor 1980, odata cu prima generatie de convertizoare. Desi acestea din urma erau promovate pentru potentialul lor de a economisi energie, instalarea lor practica era limitata de esecurile pe care le dadeau convertizoarele pentru frecvente inalte.
Pentru a combate riscul asociat, producatorii au inceput sa ofere bypass-uri ca si rezolvare a acestei situatii. In timpul acelei perioade, bypass-ul era considerat o solutie relativ necostisitoare prin care se asigura operarea motorului chiar si atunci cand convertizorul de frecventa se strica.
De-a lungul timpului, ca in cazul oricaror altor dispozitive, convertizoarele de frecventa au evoluat, devenind mult mai sigure, mici si economice. De exemplu, in China zilelor noastre, folosirea bypass-ului in mediul industrial este neintalnita.
Avantajele unei instalatii bypass cu un convertizor de frecventa
Instalarea unui bypass alaturi de un convertizor de frecventa aduce, cu sine, cateva avantaje:
- Permite motorului electric functionarea chiar si atunci cand convertizorul de frecventa cade.
- Ofera protectie motorului impotriva scurt circuitelor, dar si alte optiuni.
- Ofera mai multa redundanta instalatiei.
Dezavantajele instalarii unui bypass cu un convertizor de frecventa
Desi instalarea unui bypass cu un convertizor de frecventa poate sa reprezinte o solutie de moment, lista dezavantajelor este, totusi, mai ampla decat cea a avantajelor. Convertizoarele de frecventa moderne sunt mult mai bune decat in trecut. In anii ‘80, rata de esec a acestor dispozitive era de 100%. Astazi, insa, aceasta a ajuns la 0.25%! De multe ori, chiar, s-a demonstrat ca un convertizor de frecventa rezista mult mai bine decat un bypass in situatiile de supraincarcare.
Astfel, urmatoarele puncte sunt demne de luat in considerare, atunci cand va ganditi daca un bypass este o solutie pentru dumneavoastra:
- Un convertizor de frecventa functioneaza intr-un interval de tensiune mai mare deat cel de la pornirea motorului.
- Integrarea a doua metode prin care sa se opereze motorul complica logica de control a acestuia.
- Un convertizor de frecventa are protectie software impotriva problemelor de voltaj, pe care motoarele nu le au.
- Multi producatori de convertizoare de frecventa ofera si solutii de protectie impotriva scurtcircuitelor si a deconectarii motorului, astfel incat nu mai este nevoie de un bypass.
- Un motor pornit in modul bypass are nevoie de pana la 6 ori mai mult curent, rezultand intr-un consum mai ridicat, dar si mai mult stres asupra acestuia.
- Un bypass va creste substantial costurile de functionare.
- Scade numarul de posibile locatii de montare a motorului.
Convertizor de frecventa cu bypass..?
Dupa cum puteti observa din randurile de mai sus, in vremurile noastre, solutia unui bypass este, mai mult, o alegere rudimentara. Discutati cu unul dintre colegii nostri la office@motoreductoare.ro sau la (+40) 0725 / 535 013 despre problemele pe care le intampinati cu aplicatia dumneavoastra. Acesta va va ghida spre alegerea unui convertizor de frecventa care sa se potriveasca necesitatilor pe care le aveti, GRATUIT.